Snookiepoof på google code


fredag 26. juni 2009 Diverse prosjekter

Snookiepoof er et lite C# prosjekt jeg har jobbet med de siste ukene, hvor jeg eksperimenterer med ting som OO-design patterns og clean code. Jeg planlegger å skrive endel blogposter fremover basert på erfaringer med dette prosjektet.

Snookiepoof er en motor for rollespill-aktige spill, hvor man beveger seg rundt i en verden og oppdager ting man kan gjøre. Foreløpig inneholder løsningen et konsoll-basert interface, men designet skal også kunne støtte andre typer brukergrensesnitt.

Jeg bruker TDD/BDD under utvikling, og legger fokus på gode abstraksjoner og å følge SOLID-prinsippene. Command-pattern er mye brukt, og spillmotoren inneholder bl.a. min implementasjon av en generisk state machine.

Av eksterne avhengigheter kan jeg nevne at jeg har brukt TinyBDD til å skrive de fleste testene, og bruker Ninject for dependency injection. Jeg planlegger også å bruke db4o for persistering.

Jeg har lagt ut prosjektet på Google Code, så hvis du er interessert i å ta en titt så har du muligheten til det.

Knagger:


comments powered by Disqus